Ријалити програми узор деци

Ријалити шоу програми су постали наша свакодневница. Емитују се у свако доба дана, па је сигурно да ће и деца провести неко време гледајући телевизијске програме који емитују “Парове”, “Фарму” или “Дворац”.
Ријалити шоу програми су усмерени на млађе генерације, деца ће у друштву или школи чути за те ријалитије, што ће их мотивисати да их погледају или чак редовно прате. А управо ови програми деци пружају идеале и узоре па све чешће повезују богатство, популарност и лепоту са срећом.
Млади још увек нису довољно способни да праве разлике између пожељног и неприхватљивог понашања, вредности које промовишу ови шоу програми имају огроман утицај на постављање стандарда понашања деце.
Уместо жеље за образовањем деца теже ка томе да преко ноћи постану позната и популарна као старлерте или естрадни уметници који се изненада појављују на телевизији ниоткуда.
Учесници ових ријалитих шоу програма се селе са телевизије на телевизију, а деца у њима виде идеале и узоре, иако је већина њих сумњивог морала и често са криминалном прошлошћу они постају звезде, деца их јуре за аутограме а одрасли гласају за њихову победу, пратећи њихов зивот у ријалитију 24 часа.
Ријалити који приказује омаловажавање другог човека, понижавање па чак и физички напад, као и друге непримерене садржаје штети физичком, менталном и психичком развоју деце.
Резултати америчког истраживања спроведеног код девојчица узраста између 11 и 17 година , показују да девојцице које редовно прате ријалити програме више времена посвећују свом изгледу, и склоније су да верују да су безобразлук и лаж добри начини да се стигне до жељеног циља. Док су им Сораја, Станија, Тијана Ајфон узори.
Деца се идентификују са учесницима ријалити програма који осликавају негативне вредности, неморал, блуд и кич. Васпитавање нових генерација иде у правцу опште мржње свих против свакога, деца су престала да буду деца управо због садржаја какав им сваког дана сервирају телевизијски програми и штампа.
Довољно је само прелистати штампу, укључити радио, променити програм на телевизији и видети ко је од ријалити звезда на насловној страни или на екрану телевизора и колико медијског садржаја они добијају у односу на културу и образовање ког готово да нема ни на радију, ни телевизији и штампи.