Кад рудар и психолог покрену креативну радионицу

Милицу Тимотијевић, иначе техничара рударства, и Ивану Јовановић дипломираног психолога спојила је жеља да слободно време искористе радећи оно што их смирује- прављење цветних украса, а то је убрзо почело да им доноси додатну зараду.

Прича о овој креативној „канцеларији“ и папирним цветовима кренула је пре три године, када су постале цимерке. Идеја се јавила случајно иако су се обе раније бавиле креативним пословима, Ивана са мајком правећи собне папуче и уникатне јастуке, а Милица цвећарством и фотографијом.

-Уобичајено вече након посла, седеле смо у стану и „висиле“ на друштвеним мрежама. Неко је на фејсбук поставио слику са папирним цветом са питањем да ли неко зна да направи ово. Како нам је било досадно показала сам фотографију Ивани и рекла ајде да направимо. После пола сата први цвет био је готов, истиче Милица.

Убрзо су украсиле свој стан и према њиховим речима ти цветови су изгледали довољно добро да унесу свежину у старински опремљен стан и подигну њихово расположење, те су их поносно показале пријатељима. Након уређивања свог животног простора урадиле су цветове за пар другарица, а затим је уследела прва пословна понуда.

-Отварао се нови козметички салон, познавала сам власнице па сам им једном приликом показала цветове и предложила да им урадимо бесплатну декорацију салона, где бисмо ми добиле рекламу. Ми смо уложиле наш папир, лепак и труд и оне су добиле цветове и биле су нам прве муштерије, а ми за узврат антицелулит третмане,што је у том тренутку било супер, наглашава Ивана Јовановић.

Да је од хобија постао бизнис који може донети додатан новац схватиле су пре годину ипо дана када су након постављених фотографија на друштвеним мрежама и преко пријатељица понуде за посао стизале од фотографа, родитеља и будућих младенаца. Тада су осмислиле име радионице „Маgic&Love office“.

-Након тога уследио је још један салон, бутици, пар дечијих рођендана, по која свадба. У почетку смо их продавале, временом смо прошириле асортиман услуга, сад радимо и декорацију природним цвећем. Читава прича не би имала смисла да осим креативности свака не ради оно у чему је добра. Показало се да је Милица одлична у оглашавању на друштвеним мрежама, док је мени комуникација уживо јача страна, додаје Ивана.

Истичу да на почетку није било лако, поред сталних послова који немају везе са декорисањем, израда цветова ишла је споро. Сада један једноставнији цвет направе за пет минута, папир купују у велепродаји, користе посебан лепак. Идеје и шаблоне украса признају „краду“ преко интернета, са разних крајева света, а нарочито од Рускиња и Американки.

Услуге наплаћују у зависности од врсте папира који клијенти затраже и величине цвета. Седефасти и папири јарких боја коштају скупље па је самим тим израда украса од њих скупља.

Протеклу годину заокружиле су појављивањем на сајму венчања, Белграде њеддинг схоњ, у склопу њиховог водича за успешну организацију венчања.

-За потребе прославе венчања и рођендана изнајмљујемо декорацију, а у плану нам је да саме направимо и металну конструкцију коју ћемо изнајмљивати. То што смо се нашле у водичу за организацију венчања сматрамо добром рекламом која се исплатила, јер при заказивању венчања сваки пар широм Србије добије по један водич од матичара, наглашава Милица.

Вештине промоције и израду бизнис плана Милица и Ивана училе су на стартап радионицама, јер кажу да креативност није довољна када покрећеш сопствени бизнис.

-Од мноштва савета које смо тамо чуле најбитнији је да се потенцијалном клијенту увек изађе у сусрет. И ако муштерија каже Футог, ми се пакујемо и идемо у Футог. Путујемо или шаљемо докорацију по целој Србији. И када износимо цветове или ударамо прве ексере они нас гледају са неизвесношћу, али на крају им се свиди, наглашава Милица.

Креаторке Маgic&Love office кажу да иако звучи традиционално, њихова сезона траје од поста до поста јер највише славља има у том периоду. Ова предстојећа биће обогаћена додатним услугама, али и појачањем у радионици.

-Започеле смо сарадњу са две цвећаре које ће излагати наше креативне шоље, поред њих новитет су и рамови, украси од стиропора, бидермајери…Констатно смишљамо нешто ново, јер идеја је најважнија, а и битно је да нам није досадно, каже Милица.

Дугорочан план рада, кажу немају. Уздају се у напоран рад, а распореде праве по заказаном пројекту и зарађени новац улажу у нове идеје и путовања.

-За сада је ово хоби који се лепо продаје, поред наших сталних послова. Мени лично је донео баланс и натерао ме је да успорим и да се вратим оном делу себе који сам под капитализмом успавала, закључила је Ивана.