Све је на продају

Гинеколошка ординација ,,Гала медика” објавила је пре неколико дана попуст на абортус преко Интернет сајта Куповина.рс. Цена услуге окончања трудноће смањена је са 25.000 на 18.000 динара. Корисници друштвених мрежа уочили су ,,пропуст” ове ординације која није навела у огласу да ли ће њихове пацијенткиње имати додатни попуст уколико буду долазиле и у наредним годинама.

Маркетинг је данас све – рекламира се тоалет папир, лекови, па чак и абортус. Осим што није законит, да ли је овај поступак етички коректан? У држави чији наталитет убрзано опада рекламирање окончања трудноће по ,,повољној цени” младима шаље погрешну поруку. Контрацептивна средства изгледа немају тако добру маркетиншку стратегију.

Закон о здравственој заштити забрањује оглашавање здравствених услуга, стручно-медицинских поступака и метода здравствене заштите, али дозвољава рекламирање назива здравствене установе и њене делатности. Да ли би ова клиника добила медијску пажњу и потенцијалне пацијенте да није понудила попуст на спорну услугу? Негативан публицитет је такђе публицитет, притом и бесплатан.

Телевизијски секунд у ударном термину носи највећу цену, па тако позитивне стране лекова за главу, нос, продужење односа могу вас натерати да промените канал. Ако вас брину контраиндикације покушајте да разумете ону брзу реченицу на крају. Најбржу, а најбитнију. Закон о оглашавању одредио је и дозвољену минутажу рекламирања по сату програма – 12 минута на комерцијалној и 6 минута на јавној телевизији. Дохватите штоперицу и посматрајте колико пута је закон прекршен. Без последица. Са летом су нестале и рекламе за сва могућа пива. Омладина може да бира укус и марку и то не само у периоду од 18 часова до 6 ујутру, када је дозвољено рекламирање овог напитка. Директан однос са купцем претворио се у праћење, Интернет стране које посетимо узвраћају нам затрпавањем спам фолдера. Те рекламе можемо избрисати, али од промотерки некад тешко можемо побећи.

Конкуренција на тржишту приморава маркетиншке агенције и компаније да смишљају оригиналне, провокативне, па чак и сурово реалне рекламне поруке.

art5 5

 

Задатак – придобити потенцијалног потрошача, како – није битно, све је дозвољено, све је на продају.

Марија Милинковић