Србији су потребни млади и квалитетни новинари

Ауторка: Катарина Михајловић

Бојан Цвејић је извршни директор и главни и одговорни уредник портала листа Данас. Побољшао је присуство дневног листа на интернету и друштвеним медијима. Разговарала сам са њим о сарадњи са младим новинарима и проблемима са којима се Данас суочава.

Данас информише објективно и у складу са кодексима али евидентно је да постоји
притисак власти, да ли то утиче на рад новинара?
Да, притисци власти које имамо скоро свакодневно утичу и позитивно и негативно на рад
листа Данас. Писање Данаса се у јавности од стране највиших државних функционера тумачи
на другачији начин и због тога смо често мета вербалних напада и председника, премијерке
и многих министара. Ово на нас утиче већ неколико година уназад негативно, због таквих
изјава највећих државних званичника многи оглашивачи су престајали да се оглашавају код
нас. То су пре свега велике и мале државне и приватне фирме, за које не знамо јесу ли
добили налог да не смеју да се оглашавају у листу Данас или то раде због аутоцензуре.
Огроман пад прихода од оглашавања је и даље актуелан. Имамо и неке позитивне стране
јер заправо свака негативна изјава у јавности прави бесплатну рекламу, самим тим имамо
велику подршку грађана. То се види и на друштвеним мрежама и по броју посета на нашем
сајту. Последњих неколико година управо због такве ситуације нама је порастао и број
тиража у штампаним издањима.

Kако одржавате читаност на порталу, а да не прелазите у таблоидан начин извештавања?
Ми никада нећемо моћи да се тркамо са таблоидним издањима и листовима јер заправо те
вести о црној хроници, ријалитијима њима доносе највећи број посета и због тога су
најчитанији у Србији. Ми тренутно имамо добру прилику, јер смо један од ретких медија који
пише о неким стварима о којима већина не пише. То смо имали када су били протести и
различита незадовољства грађана, а које најчитнији медији не преносе. Зато имамо један
велики простор да привучемо нову публику која ће то моћи да чита само код нас и то је
наша велика предност. Сад је наш задатак да одржимо ту читаност.

НоваС је приликом објављивања штампаних издања новина имала одређених
проблема, јесте ли се некада сусрели са сличним?

Ми за сада нисмо имали таквих проблема јер се штампамо у истој штампарији већ 25
година. Једини проблем који ми имамо и за који нам читаоци стално јављају да се Данас
крије на киосцима, неки не желе ни да га изложе. Међутим, чија је то одговорност не
знамо.

Друштвене мреже последњих година утичу и на портале и на новинаре, да ли се то
одражава и у Данасу?

Друштвене мреже су важан и неизоставни сегмент. Уколико нисте присутни на друштвеним
мрежама за неку одређену групу људи као и да не постојите. Многа истраживања
показују да се људи информишу само на Фејсбуку, Инстаграму и Твитеру и да уопште не иду
на сајтове медија. Ми то негујемо и имамо врло солидан број пратилаца на све три
друштвене мреже које сам поменуо. Развијамо Инстаграм јер сматрамо да је битан за
нову и млађу публику. Око 20% посета нама долазе управо са друштвених мрежа.

Радили сте као сарадник у City магазину и дописник за портал Kосово 2.0, какво је то
искуство било за Вас?

У исто време када сам почео да радим у Данасу, почео сам и у City Магазину али то је
био повремени посао, извор прихода и писао сам о неким темама које се у Данасу нису
обрађивале. До ове године када је Данас прешао у власништво United media, купили су и
City mагазин и припојили га Данасу. Тренутно сам директор и Данаса и City магазина. А
што се тиче Kосова 2.0 било је занимљиво искуство јер је то сајт који се бави темама на
оригиналан начин и другачије их презентује. То су биле углавном анализе дешавања из
Србије а занимљиве су читаоцима на Kосову.

Радите са младим новинарима и студентима, како изгледа сарадња са њима?
То изгледа одлично, заиста уживам да радим са студентима и почетницима. Наравно постоје
различита искуства, неки су мотивисанији и неки који нису толико ажурни. Прошле године смо први пут имали и Данасову школу новинарства и ту смо изабрали 11 младих људи који су се
одлично показали. Проблем у већини данашњих медија што старији искуснији уредници немају времена и воље да се баве са младима а мислим да је то јако битно јер су Србији у будућности потребни нови, квалитетни млади новинари и треба да радимо са њима тако да овај посао заволе.