Зашто и како користити Фејсбук у пословне сврхе?

Одувек је велика пажња оних који се баве било којом врстом продаје или трговине посвећивана проналажењу људи који би били заинтересовани за оно што они нуде. Велику револуцију у начину доласка до потенцијалних купаца и клијената донели су електронски медији: пре свега, због броја људи до којих се могло доћи путем радија или телевизије. Промена која се догађа појавом Интернета и друштвених мрежа мења правила игре из корена. Ваши потенцијални купци и клијенти сада велики део свог времена проводе на друштвеним мрежама које управо постају њихов омиљени и универзални медиј за информисање, комуникацију и одлучивање о куповини. Не искористити друштвене мреже за промовисање бизниса значи бити у раскораку са временом. Овога пута се усредсређујемо на разлоге и начине коришћења Фејсбука као канала комуникације путем којег долазимо до циљне групе.

Фејсбук је највећа друштвена мрежа на свету на којој је регистровано преко 1.56 милијарди људи. Док се на свакој другој друштвеној мрежи налазе људи специфичних узраста и интересовања – на Снепчету су тинејџери, на Инстаграму махом млађи људи до 40 година, на Линкедину они који се професионално представљају -на Фејсбуку су сви, чак и људи од 60 година.

Могућност прецизног таргетирања је једна од највећих предности Фејсбукове платформе за оглашавање. Суштина пословног присуства на Интернету јесте да будете примећени од стране ваше циљне групе, односно потенцијалних купаца или клијената. На Фејсбуку је тај циљ достижан неупоредиво лакше у односу на класичне медије. На пример, уколико се бавите угоститељством и желите да рекламирате попуст за романтични викенд за двоје у вашем хотелу, зар не би било одлично да вашу објаву или рекламу виде само људи који су у вези? Или уколико желите да рекламирате објаву којом представљате вашу салу за венчавање, зашто не подесити да је виде само људи који су верени? Да, Фејсбук поседује све ове информације о нама зато што их скоро сви ми радо делимо на нашим профилима.

Мерљивост резултата још је једна од предности ове друштвене мреже. Ово значи да можете имати увид у тачан број људи који су видели вашу објаву или рекламу, број оних који су кликнули на њу и прочитали је, као и карактеристике људи који су то учинили (њихове године, локацију, интересовања и слично). На тај начин упознајете своју циљну групу и препознајете начин на који би требало да комуницирате са њима (нпр. која врста садржаја им је најзанимљивија).

Исплативост . Фејсбук је тренутно најјефтинији канал комуникације за промовисање било ког бизниса, било да је реч о оном који је усмерен на ,,онлине’’ или ,,оффлине’’ тржиште. За 10е уложених у рекламирање неке објаве на Фејсбуку можете доћи и до 24.000 људи који су ваша циљна група. Поређења ради, цена за једноминутну рекламу на локалној телевизији града са до 30.000 становника је исто 10е. Питање колико и којих људи ће заправо видету ту рекламу на телевизији, остаје за нагађање.

Да би се искористиле све предности Фејсбука као канала комуникације неопходно је користити га на правилан начин. Суштина Фејсбука је могућност двосмерне комуникације. За разлику од других комуникационих канала(тв, радио), који су једносмерни, односно који служе само за слање одређене поруке, Фејсбук пружа могућност повратне информације, тзв. ,,феедбацк-а’’. То је нешто што се мора искористити. На Фејсбуку морамо разговарати са људима, ослушкивати њихове повратне реакције и градити заједницу људи који ће слушати то што причамо.

Укратко, у томе би се састојала правилна примена Фејсбука у пословне сврхе.

Многи пословни људи полако схватају значај који присуство на Фејсбуку и осталим друштвеним мрежама може донети њиховом бизнису, али не схватају значај његове правилне примене. Фејсбук страницу схватају само као канал за промоцију, где истичу разне акције и понуде, сликају своје производе са незанимљивим текстом изнад слике, укратко пласирају досадан и непривлачан садржај. Како људи реагују на то? Једноставно, игноришемо такве садржаје. Бомбардовани рекламним садржајем са свих страна развијамо способност да их уопште више не примећујемо. Само се промовисати на Фејсбуку значи не схватити суштину ове друштвене мреже. Док су на Фејсбуку људи желе да се забаве, да прочитају нешто занимљиво или корисно, а не да купе нешто. Управо са тим сазнањем им треба и прилазити. Нешто више о томе са којом врстом садржаја комуницирати са циљном групом на Фејсбуку објавићемо ускоро.

Златно правило објављивања на пословној Фејсбук страници гласи : 80% корисног и занимљивог садржаја и 20% промоција.

Дакле, уколико на Фејсбуку само промовишете своје прозводе, услуге или идеје, људи то неће регистровати, исто као што не региструју десну страну фејсбука где се налазе рекламе (реч је о еyе-трацкинг истраживањима). С друге стране, уколико је већина ваших објава релевантна и занимљива, тако да их људи заиста запажају и читају, онда ће ту и тамо нека лепо упакована промоција проћи много боље и запаженије.