Шта рећи?

Регулаторно тело за електронске медије

РЕМ не извршава своје службене дужности

 

Укидање спорних реклама, Александра Вучића у којој навијачи скандирају „Вучићу педеру“ и рекламе Вука Јеремића у којој се појављује лик Вучића једини су потези које је повукло Регулаторно тело за електронске медије у току предизборне кампање за председничке изборе 2017. године . РЕМ није реаговао на многобројне пријаве што новинара, што грађана које су му достављене. Мора да се напомене да би Регулаторно тело самостално, а не само на основу пријава требало да изриче опомене,казне и забране. Што значи да су горе поменуте рекламе требале бити укинуте и пре него што је било ко упутио замерку на рачун њих.

Многа истраживања различитих удружења и организација показала су да је Вучић био значајно више заступљен у медијима него сви остали председнички кандидати заједно. Што не би требало да зачуди ниједну рационалну особу која макар једанпут у току дана укључи телевизор, па било то и на пола сата или се нађе крај неког киоска, јер ће вероватно најмање два пута видети његов лик и дело на екрану или насловној страни. Нису потребна истраживања и није потребно бити медијски стручњак да би се та разлика уочила. Ту се опет враћамо на споран рад РЕМ-а који поред тога што непрофесионално и неетички (не) ради свој посао, он не поштује ни законе којима је његово пословање одређено. У закону поред тога шта су обавезе РЕМ-а стоји и да он треба да обезбеди равномерну медијску заступљеност свих учесника у изборима.

Регулаторно тело за електронске медије такође није дало никакав извештај мониторинга медија у периоду предизборне кампање. Ни на овим ни на претходним вандредним парламентарним изборима. РЕМ је у јавност изашао са обавештењем да мониторинг неће бити рађен из техничких разлога, „немају софтвер“, који је бај д веј скоро купљен. За шта онда примају велике плате независних институција, када не могу да обављају једину дужност и обавезу коју имају?

Регулаторно тело не радећи свој посао оставља простора медијима да злоупотребљавају своју моћ утицаја на јавност. И такође доводи до толиког дисбаланса у појављивању кандидата у медијима. Изгледа да страх за високу плату и страх од власти успева да преовлада над чистим образом и моралним и етичким стандардима професије. И тако већ неколико година уназад.