Оаза додатног знања у ЛИБЕК-у

libek1

Радознали студенти после предавања не одмарају. Двадесетак студената са разних факултета Универзитета у Београду у периоду од годину дана у оквиру Академије либералне политика долазе у ЛИБЕК, либертаријански клуб. Већ на први поглед јасно је да ЛИБЕК није типична образовна институција. Адаптирани стан на првом спрату у самом центру Београда већ говори доста о неформалности не само знања које се у њему стиче, већ и атмосфере која у ЛИБЕК-у влада. Позитивна енергија и оптимизам одише просторијама у којима су сви млади, јер је либертаријански клуб основан 2008. године од стране мале групе студената Факултета политичких наука. Данас је, како кажу, водећи образовано-истраживачки центар који се бави и јавним заговарањем индивидуалне слободе и тржишне привреде. Ипак, евидентно је да су младалачка снага и упорност остали одлика ове организације. 

Шта то тера студенте да током годину дана студирања, после напорних предавања и вежби одвоје додатно време за стицање нових знања и рад са ментором који је сваком полазнику омогућен? „Могу да се упознају са либералном школом мишљења у области политике и економије, кроз дубинско и опсежно изучавање, али и језгровиту критику њене аргументације, што мислим да није пракса на српским универзитетима,“ објаснио нам је Ђорђе Трикош, програмски директор ЛИБЕК-а. „У оквирима факултетских курсева ова школа мишљења је често обрађивана тек површински, а неретко је и ниподаштавана или маргинализована, па се стиче утисак да је она део програма само у оној мери у којој се отвара простор за њену критику, не и афирмацију. Идеја Академије либералне политике је да на нешто изазовнији, али ипак атрактиван начин приближи полазницима основне појмове, концепте и практичне предлоге ове школе, упознавајући их притом са најсавременијим радовима из ових области.“

Сваки други четвртак резервисан је за креативни програм, у оквиру којег су организоване расправе о филмовима, књижевним и уметничким делима, тематске дискусије са релевантним гостима, наградно писање и објављивање есеја и радова, као и студијске посете или рекреативне активности. Радознали студенти пажљиво прате предаваче, а затим се развија жустра дебата. Слобода говора у овим просторијама се не доводи у питање. Студенти аргументовано противрече предавачима, али и једни другима, све у циљу да подстакну отворен дијалог и заједничким снагама дођу до нових сазнања.

Најуочљивије на предавањима на ЛИБЕК-у уједно је оно што их чини најразличитијим од предавања на факултетима. То су пре свега смелост, радозналост и директност студената, али и отвореност и непосредност предавача. Један од њих, Никола Јовић, асистент на Факултету политичких наука, сматра да су баш рефлексивност и изазивање другачијег мишљења највећи квалитети Академије либералне политике. „Овакав приступ свакако омогућава једну здравију атмосферу за учење и сазревање, пре свега. У мањим групама, са врсним предавачима полазници могу да добију много тога што не успевају да добију на својим матичним факултетима. Садржаји су релеванти, занимљиви и савремени, а такви су и предавачи,“ каже Јовић.

983603 10151882007255101 1865401884 n 2

Либертаријански клуб ЛИБЕК доказ је како група младих људи може покренути нешто ново и успешно. Данас су главне активности осим образовања истраживање у склопу истраживачке јединице (фискална политика, образовање, јавни сектор) ; сарадња са младом бизнис заједницом (истраживање изазова са којима се суочавају стартап компаније, мала и средња предузећа); учествовање у Економском кокусу Народне скупштине где се представљају предлози јавних политика и где се разматрају изазови привреде и грађана. Заједничким снагама, јасним циљевима и уз велику количину покретачке енергије, ови млади људи успели су да своје идеале и вредности усмере ка побољшању друштва. Чим закорачите у просторије ЛИБЕК-а, јасно је да постоји велики број студената који су спремни да уложе енергију и труд у сопствено усавршавање и академско напредовање. Образовном систему у Србији неопходне су бројне промене, али је Академија либералне политике доказ како вредни студенти, добра организација, стручни предавачи и иновативне методе рада заједно могу направити оазу знања у том систему.