Муфтија Јусуфспахић: ,,Права муслимана су угрожена у Београду“

Мухамед Јусуфспахић,муфтија србијански,о положају муслимана у Београду

   Закон у Србији о верским заједницама је добар,али се не примењује

Нама су угрожена права,примера ради ја немам где да сахраним своје ближње,онако како тражи моја вера…

 

Мухамед Јусуфспахић, муфтија србијански и заменик реис-ул-улеме Исламске заједнице Србије говори о поштовању права муслимана у Србији.Он каже да највише проблема постоји у Београду због недостатка молитвеног простора и непостојања муслиманског гробља.

–         Ми чак и не тражимо посебно гробље,тражимо само парцелу на заједничком гробљу,да бисмо могли ипак да се сусрећемо, православни свештеници са муслиманима и да покажемо људима како треба једни друге да прихватимо.

Мухамед Јусуфспахић је најстарији син Хамдије ефенди Јусуфпахића,великог муфтије. Завршио је основну школу у Београду,Медресу у Сарајеву а потом је дипломирао и магистрирао на Факултету исламскских наука Универзитета Ал Азир у Каиру.Жена му је српкиња из Сарајева,Гордана Мачкић и имају троје деце : Амара.Ахмеда и Сару

 

Коме сте се обраћали за решавање овог проблема?

–         Град Београд, Избршни одбор, Скупштина града, ЈКП ,,Градска гробља“ , Влада РС, Председник РС. И сви су били заинтересовани за решавање само када су избори!

 Колико,по Вашим проценама, у Београду живи муслимана?

–         Број муслимана у Београду по официјелној статистици не прелази 24 000 муслимана .Обично кажем да их толико познајем ја.Број муслимана се креће око 10% свеукупног становништва Београда.

  У главном граду постоји само једна џамија. Има ли потребе за још џамија?

Свакако да су џамије потребне муслиманима Београда јер они живе на подручју свих београдских општина,и тешко је из Чукарице и Сремчице стизати на Дорћол ради молитве. А људи су и то радили,свакодневно неки и по два пута. Бајракли џамија са галеријом не премашује површину од 130 м2. Треба ли да објашњавам зашто Исламсла заједница Београда користи још неке објекте,претежно куће,купљене или изнајмљене,за молитвене потребе?

   Колико верника посећује Бајракли џамију?

–  Када се узму у обзир све молитве, којих је пет дневно, уз петковку,саборну молитву,око 2500 људи недељно.Већ сам рекао да,поред Бајракли џамије,Исламска заједница Београда користи још неке објекте,претежно куће, за молитвене потребе.Ту је још око хиљаду муслимана који се редовно моле. Број би могао достићи и око 10 000, ако би верска права муслимана била испоштована,односно,ако би се у потпуности примењивали закони.

 Који проблеми муслимана у Београду су горући?

–  Кадровски проблеми,јер мало је имам, а мало је и вероучитеља. И то није само проблем београдских муслимана већ и србијанских генерално. Затим проблем сахрањивања муслимана у градовима србијанским више говори о Србији и примени закона о правима људским него о било чему друго. Бог је свезнајући свемилосник и не оптерећује човека оним што не може понети.

 Сматрате ли да су муслиманима,као мањинској групи у Београду угрожена права?

-Нама су угрожена права и због тога што се због страха сами муслимани довољно не ангажују,па је мени проблем да их окупим и примера ради направим масовније демонстрације пред Скуштином града… Наравно да су нам угрожена права кад немамо где да сахранимо своје ближње онако како нам наша вера налаже…

 Да ли сте се Ви, као муфтија,некада срели са дискриминацијом?

–         Јесам, и мој отац,а и моја деца. Џамија , гробље, храна,тукли смо се јер су хтели да нас туку,као децу,а и моју децу,па се и они боре. А нападну нас чији су родитељи малограђани. Пре неколико месеци,био сам испред Бајракли џамије и могао сам да видим младића који док је пролазио на мотоциклу на звуке песме из џамије,застаде па, да кажем, сочно пљуну у правцу џамије. Питам се,где ће им душа!

 Које догађаје бисте истакли као кључне у развоји Исламске заједнице Србије?

 –         Није их мало.Дан када је сачувана Бајракли џамија од даљег рушења указом кнеза Михаила, дан када је постављен Мухамед Зеки Ђинара за врховног поглавара, дан када је изабран хамдија еф.Јусуфспахић за Реис ул Улему. Дан када је изгласан закон о верским заједницама,што је такође значајан догађај за све верске заједнице. Знате шта,још ћу вам нешто казати! И она ноћ кад су гореле џамије србијанске у Београду и Нишу јесте значајан догађај, јер је раздвојио људе од нељуди и јер је то био последњи такав (зло)чин према џамијама у Србији. Уз Божју помоћ,тако нешто се више неће дешавати!

Каква је ситуација у Србији по питању ХАЛАЛ стандарда? (халал значи забрана,забрањено)

– И чоколадне бананице се производе од свињске коштане сржи.! То ме је много разочарало! Морамо бити опрезни и то много! Овде се свињско месо много конзумира. Муслиманима је свињско месо забрањено јер на човека личи својом физиологијом.Халал агенција Исламске заједнице у Србији је све активнија и самим тим и Халал стандард је све присутнији.