Коме смета Кар:го?

„Коме смета Кар:го?“

 

Београђани су ових дана имали прилику да у послеподневним часовима често чују звуке сирена аутомобила. Они који се у том моменту налазе у вожњи аутомобилима сусретали су се са проблемом повећане гужве у саобраћају. До свега овога довели су протести београдских такстиста. Дуге колоне такси возила реметиле су свакодневан саобраћај у Београду. Грађани помало изненађени јер нису знали који је тачан повод за саме протесте.

Убрзо се могао прочитати натпис на аутомобилима „СТОП КАР:ГО“ те је ситуација постала јаснија. Можда на почетку ови протести и нису изазивали значајније реакције код грађана, све док у јутарњим часовима нису затворили Трг Славија, те је то изазвало општи хаос у саобраћају. Да ли је нормално да проблем који и није од јавног значаја, ремети свакодневни живот људи? Након два дана на Славији, убрзо је одјекнула вест како су таксисти постигли договор са Владом Србије. Како кажу Влада забрањује Цар:го. Онда се на моменат запитате у чему је заправо проблем са Кар:го? Свако ко мало размишља, моментално схвата да грађани заиста имају корист од ове платформе. Вожња Kар:го возилима на дневној бази је двадесет одсто јефтинија него обичним такси возилима, док је ноћна вожња јефтинија и до четрдесет одсто. Сваки грађанин када чује ове податке углавном има коментар да би и обична такси возила требало да смање цену и грађанима ће онда бити потпуно свеједно са ким се возе.

Познато је да су београдски таксисти далеко најскупљи у целој Србији. Цене су по европским стандардима, а добро знамо да Србија још увек нема тај стандард. Онда се заиста запитамо да ли држава ради у јавном интересу. Како је могуће да су интереси једне значајно мање групе у односу на целокупно становништво Београда, испред интереса већине. У овом случају изгледа да се грађани и не питају много. Одлука у Влади Србије је донета брзо како би се што пре саобраћај вратио у нормалу јер како кажу није у реду да милион становника испашта због појединаца. Па, судећи по исходу ситуације у овом случају ће изгледа управо тај „милион становника“ на крају свакако да испашта.