Картинг свет са Аде Хује

У источном делу Београда, на обали Дунава, а уз пут ка Вишњичкој Бањи, налази се Ада Хуја и истоимени картодром на њој. Картодром је стаза на којој се одржавају трке картинга и управо то се дешавало у суботу, 28. јуна. Аматерски картинг клуб Serbia off road (СОР) организовао је надокнаду трећег тркачког дана свог шампионата. Тај трећи тркачки дан је требало да се одржи у априлу, али је тада одложен због кише.

Добро расположени чланови и тркачи СОР-а су, како су пристизали, разговарали су о свему сем о самом тркању. Неком са стране би се могао дојмити утисак врло блиских пријатељстава који немају много везе са картингом због кога су се, у ствари, ту и скупили. Интерне шале, планови за заједничка летовања, приче из излазака и, тек споредно, утисци са претходних трка и очекивања за предстојећи тркачки дан. Андријана Радовић, седамнаестогодишња тркачица и једна од три девојке које се са тридесеторицом мушкараца тркају у СОР-у, похвалила се да је добила возачку дозволу у стварном животу, што је произвело зезања, али и похвале и честитања.
Друге две девојке, Ана и Мима, носиле су исте мајице на којима је писало: „Step over boys, let this girl show you how to race (Померите се дечаци, да вам ова девојка покаже како се трка)“. „Ана је мој тимић“, креће у објашњавање Мима Петровић. „У СОР-у смо имали прилику да изаберемо са ким желимо да будемо у тиму те сезоне, тако да постоје посебне награде за тимски успех који се рачуна сабирањем појединачних бодова. Игром случаја, обе се презивамо Петровић, па је и име нашег тима ‘Петровић Рејсинг’. Мајице су настале са жељом да покажемо женску доминацију на стази“, завршава кроз смех.

Како је време пролазило, осећало се да адреналин расте и да су тркачи нестрпљиви. Нешто пре 11 часова, жреб је одлучио ко стартује са које позиције и у ком картингу. Они који су добили добре картинге били су пресрећни, а највеће разочарење за тркаче А лиге се десило када је најбољи картинг, тзв. монстер, додељен дотадашњем првопласираном и актуелном шампиону СОР-а, Ненаду Ђапи. Било је јасно да је објављивања жреба моменат када се највише пуни „Кутија за псовке“, нека врста касице у коју убацују новац они коју псују.
Тркачи Б групе су се пре извлачења жреба договорили да се поменути најбољи картинг уопште не користи у њиховим тркама.
Судије су објашњавале да се тај дан возило осам трка: возачи А лиге два пута десетокружну, четрнаестокружну и шеснаестокружну трку, а возачи Б лиге две „ГоПро“ трке од 23 круга.Када су картинзи коначно извезени на стазу, када су се сви пресвукли и припремили за трке, било је тешко препознати ко је ко у комбинезонима. Само очи су им се виделе иза спуштених кацига. Након тога је почело загревање машина, шкрипа гума, стезање волана, очи упрте у светло семафора и – трке су почеле!

Дан је протицао, сунце је било јако, стаза је мирисала на бензин и спаљену гуму, фотографи су трчали унаоколо тражећи кадрове, судијске заставице су се вијориле на освежавајућем ветрићу, а пласман тркача на листи се мењао из круга у круг.
Дан није прошао без кажњених. „Мало ми је горак укус у устима због те казне“, причао је касније Милан Ђурић. „Картинг са којим са излетео није вожен у претходној трци, па су гуме вероватно биле хладне. Покушао сам да их више загрејем кочењем, па сам претерао. Шта је ту је… Боће боље следећи пут“. Ђурић је, иначе, кажњен са десет негативних поена због излетања у кругу за загревање.
„Безбедност је увек, али – увек, на првом месту! Иако картинг сви овде возимо углавном рекреативно, ми смо овде све поставили на веома висок ниво озбиљности“, каже Ђорђе Симић, један од оснивача СОР-а, директор трка и инструктор за нове возаче. „Картинг је један од најопаснијих спортова јер се возачи не налазе у кабинама и директно су изложени повредама, а и седе врло близу асфалта. Зато је јако битно поштовати правила и имати казне за оне који својом вожњом могу да угрозе себе или друге „, каже Симић.

Да утисак о дубоким пријатељствима између чланова СОР-а који је био приметан пре трка није случајан, видело се и – након трка. Кафић на картодрому, адекватног назива „Трка Фрка“, био је крцат утисцима са стазе, подвизима појединаца, али изгледало је и као да сам резултат није битан. „Ма само се претварају да им није битан резултат“, објаснио је уз ликовање и смех актуелни шампион Ђапа након чега су остали поново кренули да пуне „Кутију за псовке“.
И док се са одушевљењем прича о подухватима појединаца и успешности тркачког дана, Мирко Рудић, новинар у редакцији СОР-а, вија тркаче са диктафоном и узима интервјуе.
„Питање јесте да ли то неко уопште чита и да ли је то битно, у неком медијско-економском смислу, али је битно за њих саме да се објављују интервјуи са њима, да дају изјаве после трка… Они се страшно ложе на то“, одговара Мирко када се коначно он нашао са друге стране диктафона.
„Најдражи моменти су ми те ситнице када напишеш нешто што њих одушеви, па затим дођу да ти се захваљују. То су ствари које би храниле его свакога од нас“, објашњава Рудић.

 

На крају званичног дела тркачког дана додељене су медаље и пехари. Златну медаљу у А лиги је добио Андреја Хамовић, сребро Никола Симић, а бронзу Иван Гошић. Код друголигаша злато је заслужио Раде Зечевић, сребро Милан Ђурић, а бронзу Андријана Радовић.
Свакако да је изненађење за тај тркачки дан била млада Андријана, која је успела да са шесте стартне позиције у Б лиги има треће најбоље време и узме бронзу!
„Трудила сам се само да одржим концентрацију да не попусти јер је то јако битно када се вози ГП, да све време будемо усредсређени и не попуштамо кроз кругове“, одговара Андријана између силних тапшања по раменима и честитки које прима, задихана и срећна. „Нисам уопште веровала да ће овако да буде. С обзиром на то да ми је прва сезона, нисам много очекивала. А, ето, испало је боље него што сам помишљала и заиста ћу се трудити да дођем до А лиге следеће сезоне, јер су тамо искуснији возачи и то ме повлачи да напредујем уз њих“, открива нам своје планове.
Још једно изненађење, али само за њих, били су пехари за „ХАРД“ тим који чине Андрија Хамовић и Дамјан Радовановић. Када је Хамовић већ примио пехар за освојено прво место у А лиги, на подијум је излетео Симић са шампањцем и почео да прска њега и његовог тимића. Дупла срећа задесила је Хамовића – освојио је злато баш када је возио своју јубиларну стоту трку, број до које су он и његов тимић заједно стигли.

 

А шта је, заправо, тај СОР где се сви тркају, друже и псују? На њиховом сајту пише да су настали 2008. године и да се баве промоцијом ауто-мото спорта у Србији и организацијом рекреативних картинг шампионата. Иван Бунчић, други оснивач СОР-а и супервизор трка, има једноставније објашњење: „Ми смо рекреативци са организацијом професионалнијом од било било кога спортског савеза у Србији, али тиме се само хвалимо – ми смо овде само због дружења“.