“Акција и покушај раздвајају успешне и оне који само причају!”

Милан Маглов – маркетинг стручњак

Након вишегодишњег рада и искуства у маркетиншким агенцијама, Милан је из хобија и жеље да проучава и надогради своје знање покренуо познату Фејсбук страницу ‘Дневна доза креативности’. Када је достигла велику популарност она је била његов путоказ у ком правцу треба да крене. Микс искуства насталог радом у маркетиншким агенцијама и рада на његовој страници довео је до тога да се све више клијената заинтересује да баш Милан води рачуна о њиховим друштвеним мрежама. Клијент за клијентом, препорука за препоруком, довели су до тога да се нађе у позицији да бира да ли жели да ради у агенцији или да започне авантуру звану „фриленсинг“, односно самостално почне да развија свој бизнис. Тако је хоби постао занимање из снова. Милан је сада један од најпопуларнијих независних Маркетинг стручњака у региону који врло успешно конкурише и великим агенцијама. Своје искуство користи за рад са многобројним клијентима, али је постао и један од најзначајнијих едукатора у региону баш у области промоције на друштвним мрежама.

Проценили сте да са бројем клијената које сте у моменту имали можете да започнете самосталну причу и прихватили ризик. Колико је важно ризиковати да би се напредовало, и до које границе треба ићи?
Ја сам неко ко ризикује веома пажљиво. Знао сам да увек у случају да не буде онако како сам желео могу да се вратим у агенцију. Тај покушај се, на моју срећу, наставио јако лепо, исплатило се ризиковати. Мислим да ако сте сигурни у то да сте вредни и упорни, увек треба да покушате. ПОКУШАЈ је за мене једна од најзначајнијих речи јер управо та акција и покушај раздвајају оне људе који само седе и причају и оне који нешто учине да остваре своје снове и циљеве.

На личну иницијативу, почели сте да одржавате курсеве широм региона а реакције полазника с позитивне. Колико им помажу Ваши савети?
Да, морао сам да схватим да нека знања која ја поседујем и сматрам их ситницом, неки људи не доживљавају на тај начин и није им лако да их савладају јер просто немају истанчан осећај. Започео сам пре две и по године у Београду а сада се то проширило на пет држава региона, што ми је част и велико задовољство. Највећа мотивација за овај посао ми је када се људи који су похађали мој курс касније јаве и пренесу ми своје утиске везане за оно што су применили од мојих савета. Уверен сам да ако пажљиво саслушају моје савете и примене их позитивни помаци у развоју њиховог бизниса су једноставно неминовни.

Често се дешава да посао постаје рутина и да људи изгубе мотивацију за рад. Да ли ви још увек успевате да пронађете изазов у вашем послу?
Ја свој посао и обожавам управо због тога што је динамичан, није рутински и представља константни изазов. Треба сваког дана осмислити нешто ново што ће представити клијенте, а притом се сами клијенти разликују као и пројекти на којима раде. То је нешто што мене одржава живим у правом смислу те речи. Сјајно је када схватите да кроз свој посао можете да испољите многе ваше таленте. Ја свакодневно пишем, бавим се фотографијом, графичким дизајном и користим сва своја знања која сам стекао везна за маркетинг.

У којој бранши највише волите да радите, тачније да је представљате?
Када говоримо о браншама, тренутно ми је јако занимљиво да радим са угоститељима, дакле ресторанима, кафетеријама, кафићима. Ту сјајно користим сва моја знања и постижем сјајне резултате.

Ваш званичан став јесте да је Фејсбук од свих друштвених мрежа најзначајнији и најбољи за промоцију. С обзиром на то да се и Инстаграм брзо развија, мислите ли да сада може да стане негде раме уз раме са Фејсбуком а можда га чак и надмаши у некој будућности?
Инстаграм је некако као млађи брат Фејсбука који брзо расте и постаје све популарнији, иако је овај други и даље мало значајнији. Нисам сигуран да ће, и поред свих иновација, Инстаграм у скоријој будућности успети да буде број један, али свакако свим клијентима препоручујем да користе микс те две мреже. Што се осталих тиче, ја лично волим Пинтерест, али се он код нас није развио на начин на који сам очекивао.

Какве то грешке људи најчешће праве?
Људи греше у много ситница. Незамисливе су ми граматичке грешке у текстовима јер је то непрофесионално. Затим, када су у питању фотографије треба наћи неку златну средину, да не буду ни превише аматерске али ни претерано професионалне да делују нестварно и недостижно. Потребно је бити активан, остварити континуитет, како би људи знали да смо ту и сетили се баш нас када им нешто затреба.

Сматрате ли неопходним да се и они који су свој успех остварили много пре популаризовања друштвених мрежа сада прикључе тој причи, и из ког разлога?
Дефинитивно. Многи који су се ушушкали у тај свој успех из прошлости, и нису ишли у корак с временом, заправо су испаштали јер су им бизниси пропадали или нису више били тако успешни. Ја прихватам промену као нешто потпуно нормално док многима то није баш најпријатније. Чак и неки традиционални бизниси који су се упустили у трку с временом, пронашли нове канале и приближили се људима, развили су се и остварили успех.

Да ли сматрате да свако ко уложи довољно труда може од неког свог хобија или да тако кажемо ‘кућне радиности’, уз одговарајућу промоцију да се избори са незапосленошћу, створи себи пристојан посао?
Ја сам уверен у то. Многи људи су се самозапослили и сјајно зарађују управо продајући нешто на интернету, било да су то ручно плетене наруквице, фотографије, украси за кућу или слично. Лично знам много примера, и поносан сам на људе који су то успели да ураде. На крају крајева ја да се не бавим овим послом, бавио бих се продајом нечега путем интернета. Има и оних који су започели брендирањем и промовисањем себе као личности, а касније ту популарност искористили како би заинтересовали различите брендове да их искористе као канал промоције, и сада на тај начин зарађују.

Често се полемише о томе како смо зависни од друштвених мрежа. Какав је Ваш став?
Морао сам себи да признам да на неки начин јесам зависник од друштвених мрежа. Иако зависност није добра некада она може да донесе много позитивних ствари, као и негативних. Уколико свој живот претворите у онлајн повезаност са људима губите повезаност са реалношћу. Најбоља варијанта коришћења мрежа у приватној сфери јесте да спознате неке ствари, прочитате неке ставове, упознате људе, али да онда искористите та знања и покушате људе да упознате лично. Просто, направити неки баланс је најзначајније.

С обзиром на то да Вас сада прати велики број људи, осим за посао користите тај утицај да пренесете неке своје личне ставове и нешто покушате да промените. На који начин?
За мене су дрштвене мреже као неки велики експеримент. Веома сам знатижељна особа и на тај начин прикупљам знања. Понекад радим нешто што људима делује чудно, а само из разлога да видим какве ће бити реакције. У последње време се доста трудим да, поред занимљивости, постављам нешто што је за мене али понајвише за младе од неке опште важности. У медијима је превише негативности, хранимо се причама о томе како је лоше и шта се све не може. Зато се ја трудим да преносим приче о успешним људима, причам о томе шта све млади могу да ураде, и да је могуће остварити неки свој сан у Србији.

Као неко ко прати понашање људи, истакли сте да примећујете разлике у понашању на друштвеним мрежама између мушкараца и жена. Какве су то разлике?
Ја заправо обожавам интеракцију жена на мрежама, оне много више изражавају своје ставове, много су активније и више одржавају комуникацију са брендовима или личностима. Ценим њихову знатижељу али свакако и импулсивну жељу за куповином хахаха. На Фејсбуку је званично више мушкараца али је на скоро свакој страници више жена које то прате, па чак и на оним које су претежно намењене мушкарцима. Ја их називам владаркама друштвених мрежа.

Често сте на друштвеним мрежама заступали жене и залагали се равноправност у многим областима. Откуд та жеља да се залажете за права жена?
Код нас су жене често неправедно запостављене, мање плаћене и мање цењене на својим пословним позицијама. Ја сам имао прилику да сарађујем са сјајним, амбициозним, елоквентним и препаметним женама које заслужују да буду цењене и да заузму право место у нашем друштву. Моје мишљење је да су жене јаче од мушкараца. И када би се удружиле могле би много више да постигну. Ипак, врло често чак и на друштвеним мрежама видимо ситуације како жена жени „подмеће ногу“ и има непријатељске ставове. То мора да се промени и то јачање предузетништва међу женама и јачање духа подршке може бити веома позитивно за њих.
Ја бих искрено волео да у наредним годинама добијемо жену на месту председника, односно прву председницу Србије.

Недавно сте на свом Инстаграм профилу објавили видео снимак у ком сте приказали листу циљева/жеља коју сте саставили пре десет година. Мислите да би млађи Милан био задовољан развојем ситуације?
Мислим да би млађи Милан заправо био јако задовољан тиме како се све одвило. Када сам нашао тај списак био сам запрепашћен тиме да је већина ствари остварена. Неке ситнице које нису и даље су оствариве. То ме јесте подстакло да почнем да размишљам о томе шта желим да постигнем у наредних десет година, али из неког разлога теже ми је да сада направим ту листу него када сам био студент. Повећавају се улози, али жеља ми је да моја каријера настави да се развија овим темпом и у наредним годинама.