Чекајући ласту

Нередовни поласци Ластиних приградских приградских аутобуса

ЧАКАЈУЋИ ЛАСТУ

Ластини аутобуси на линији Опово-Београд-Опово редовно касни са поласцима по реду вожње а некада чак и прескочи неки полазак

                                                                                           Опово, 25.мај

,,Често моји пријатељи такође ђаци као и ја, или моја мама која путује на посао каснимо јер се никада не зна када ће аутобус кренути на време. Некада може да закасни са поласком само пет до десет минута, некада чак и више од пола сата, а некада и не крене уопште, него морамо да чекамо следећи“, рекла је ученица средње школе Милица Јованов која сваки дан мора да искористи Ластин превоз како би из Опова стигла до Београда и школе коју похађа.

Ко је надлежан за тачно кретање аутобуса са полазишта?

Радници на АС ,,Опово“ немају надлежност да одговарају на жалбе путника. У њиховој надлежности је само да се јављају на позиве у вези са кретањем аутобуса, издавањем месечних маркица и продавање карата. Радница на шалтеру Јованка Јосић изјавила је:,,Ја стварно не знам због чега аутобуси касне, вероватно је разлог за то гужва на путевима а надлежни су радници на Ластиној станици у Београду. Иако скоро ни један полазак не крене на време по реду вожње нико од належних годинама се не труди да увиди у чему је грешка.“

Општини Опово припадају и околна села у чијем су саставу Сакуле, Баранда и Сефкерин, чак и Ластин аутобус у неким поласцима има трасу и до Фаркаждина и ИДвора иако не припадају Општини Опово. Мештани Фаркаждина и Идвора немају другог превоза до Београда сем три поласка дневно, пошто су пре годину и шест месеци укинути вишее од пет полазака из Београда до Фаркаждина и Идвора и у супротном смеру.

Како путници да знају када да крену из свог места да би стигли на време, ако константно бусеви касне по реду вожње?

Диспечери који ради на аутобуској станици који су надлежни за тачно кретање аутобуса су изјавили како немају директно везе са поласком аутобуса јер један од њих , Коста Бравић, изјављује:,,Ја сам ту да надледам када ће аутобус изаћи из гараже, и они увек, сем ако није неки квар у питању, крену на време. Мада постоји други проблем који није у мојој надлежности, а то је шта возачи раде када изађу из гараже,да ли они пију кафе или разглабају са осталим колегама није мој проблем“.

Један од возача Ластиног аутобуса, Дејан Петровић, одговара на притужбе изјавом:,,Ја увек кренем на време, путници могу да потврде да када ја возим увек се и креће и стиже у написано време, али такође и знам да има много мојих колега који не ради исто као ја. Када их ја питам зашто не крећу на врме обично су изговори како нису могли због физиолошких потреба, да није проблем у њима јер су бусеви много лоши па се споро крећу и има ту још много других изговора.“

Ако пратимо све поласке у једном радном раду закључује се да чак и до четири поласка из оба смера не крену на време. Путници да не би ризиковали и због тога каснили на посао, у школу, или друге заказане обавезе једноставно крећу поласком раније од оног који би њима одговарао.

,,Без обзира што мени часови почињу у 8 сати. Када сам прва смена и што би иначе требало да кренем аутобусом у 6:30 јер ми до школе од Опова не треба више од сат времена у нормалним условима. Мада ја у већини случајева крећем бусем у 6:05 јер се никад не зна да ли ће бус каснити или уопште неће доћи,“ каже Милица Јованов. Она се такође жали како јој то представља проблем јер мора рано да устане за разлику од многих својих вршњака који нису из Опова и немају овај проблем.

Коме стижу жалбе путника на нередовне поласке аутобуса?

По правилима које нигде нису записани али како надређени кажу жалбе путника би треба да разматрају шефови саобраћаја. Када неко позове аутобуску станицу или дође до шалтера на аутобуској станици и жели да се информише коме може упутити одређену жалбу радници га упућују на шефа саобраћаја без обзира на то што се шефови веома често не одазивају на позиве када се позив проследи. Ако путник има среће па успе лично да дође до до шефа саобраћаја жалбе може оставити на столу код њега уз напомену да ће у наредних пар дана бити разматране. Из досадашњих искустава путника ни једна жалба није уважена. Једна од многих путница Ластом а истовремено и жена која редовно путује на посао, Сања Бошковић каже:,,Много пута сам имала проблем да касним на посао па сам морала да идем до Ластине аутобуске станице како бих узела написмено оправдање због чега је Ласта каснила како бих могла шефу да дам на увид тај папир да сутра не бих добила отказ. То би било у реду да се дешава једном у пар месеци, али ово сваке друге недеље је стварно превише због тога што ја радим на другом крају града у оносу на локацију Ластина станице, и онда ми је то чисто губљење времена када морам чак до тамо да идем. Ни једна моја жалба није уважена, чак мислим да је нико није ни узео у разматрање.“

Шта на све ово имају да кажу радници у Општини Опово надлежни за поласке аутобуса?

Јелена Петровић као главна и одговорна за издавање општинских попуста за месечне маркица као и надређена за ред вожње Ласте изјављује:,,Ја можда јесам на овој позицији али ја не могу да одговарам на жалбе путника, једноставно није у мојој надлежности“. То је био њен целокупан одговор на овај проблем, више коментара ни решење проблема није имала.

Из приложеног се може закључити да људи који би требало да имају одговоре на питања битна за друштвени значај константно упућују на неку другу особу која је по њиховим речима ,,надлежна за одређену област“. Проблем кашњења и даље није решек, путници и даље морају да крећу са поласком раније а исто тако и сатима чекају поласке за повратак из Београда јер се још увек није појавило решење за њихове проблеме.

Миљана Вранић